مهندسي مكانيك خودرو
مهندسي مكانيك خودرو



عیب یابی کمک فنر

 متاسفانه بيشتر رانندگان  به كمك فنرها  كه يكي  از اساسي ترين  قسمت  ايمني  خودرو است ;

اهميتي به نقايص  ان نمي دهند  وبيشتر توجه  انان به ترمزها  لاستيكها;كمربند ايمني  و چرخها و

 فرمان  می باشد .در صورتيكه كمك فنر نقش بسيار ارزنده ائي  در ايمني خودرو  دارد جالب است

بدانيم در صورت خرابي كمك فنرها  ضريب  خرابی ساير  قطعات  خودرو  نیز  افزايش می یابد.  اين

 قطعات شامل  :1-فنر تعليق   2-جعبه فرمان  3-ديفرانسيل    4-لاستيك چرخها    5-بلبرينگ چرخها

   6-بوشهاي لاستيكي سيستم تعليق   7-گيربكس   8-سيستم تعليق 9-مجموعه سيبكهاي فرمان 

لذا به منظور ایمنی بیشتر اطلاعات ذیل میتواند دید بهتری در خصوص شناخت وتشخیص خرابی های

 کمک فنر ارائه نماید.

 ۱-اگر كمك فنر نشتي دارد حتما بايد كمك فنر تعويض گردد. ۲-بالا و پايين رفتن خودرو به خصوص اگر

 جاده ناهموار باشد و يا شيرجه رفتن خودرو در حين ترمزهاي شديد ممكن است به دليل خرابي كمك

 فنرها باشد. ۳-اگر در سر پيچ; خودرو بيش از حد بپيچد به نحوي كه راننده براي كنترل ان بايد تلاش

بيشتري كند اين روند مي تواند از خرابي كمك فنر باشد۴-اگر چرخها روي جاده برقصند و يا بالا و پايين

 روند ممكن است از فرسودگي فنرها و  كمك ها باشد.      5-اگر بوشهاي محل نصب كمك فنر ترك

خوردگي و يا تغيير شكل داده اند باعث سرو صدا در سيستم تعليق به خصوص در موقع شتاب گرفتن

; ترمز كردن ويا عبور از ناهمواريهاي   سطح جاده مي شود. بنابراين هرچه زودتر  نسبت به تعويض

 بوشها  اقدام شود.در غير  اين صورت ايمني خودروبه شدت كاهش پيدا  مي كند. 6.باركردن  خودرو

  بيش  از ظرفيت ان عامل مهمي در ضيعف شدن سيستم تعليق منجمله كمك فنرها  مي شود.به

  خصوص  زماني كه  حركت  اتومبيل  در  ناهمواري هاي جاده  قرار  بگيرد. واگر  سرعت  متناسب

با  جاده  و  بار نباشد  باعث  شكسته  شدن  اتصالات  مي شود . در نتيجه  ناامن  بودن  خودرو  و

سرنشينان حتمي است



نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط خشنود دولت |